fredag 24. april 2009

Det har blitt litt mye jobbing i det siste - sånn at jeg har glemt skolen litt :S Gleder meg til å bli ferdig med PT eksamen på mandag. Litt irritert på meg selv siden jeg ikke har lest så mye. Men har en tendens til å sluntre litt når man ikke får karakter. Allikevel tror jeg at jeg kan det meste der :) Har jo lest mye tidligere.



Treninga går veldig greit. Tror faktisk jeg endelig har økt i benkpress. Blir gøy å se om jeg får skjorta til å funke i neste uka. Fikk litt tips hos Dietmar om hvordan jeg skal få den til å sitte best mulig.
Han ville forresten jeg skulle være med på det treningsprosjektet de skal i gang med til sommeren. Det har jeg veldig lyst til, men det ser ikke ut til jeg får mulighet til det :( Vi er såpass få ansatte på jobb, så det ser ikke ut til at jeg får byttet vaktene mine siden det er noen som har ferie.

Ellers har jeg starta opp med en rensekur. Det er en vi selger veldig mye av på jobb, så nå skal jeg teste den ut for å se hvordan den fungerer. Den inneholder spirulina, løvetannekstrakt og mariatistel.

God helg! :)

6 kommentarer:

Hanne sa...

Njaaa, skeptisk.. ;)
Du får fortelle om den fungerer da :)

Beate sa...

helt ærlig så har jeg ikke merket så mye enda :)
Men jeg regner med det tar litt tid før den kicker inn. Jeg valgte å kjøpe akkurat den typen (living north) pga innholdet. Så det blir gøy å se om jeg merker noe etter hvert. Mange merker de får bedre hud etter en sånn kur :)

Hanne sa...

Jeg er veldig skeptisk til en del produkter på helsekosten, mye pga store påstander og lite dokumentasjon, men samtidig vet jeg jo at der er mye bra også. Som farmasistudent er jeg generelt veldig opptatt av at ting skal være tilstrekkelig dokumentert, og at man ikke skal komme med påstander utover det man faktisk vet, noe som desverre ofte forekommer på diverse helsekostbutikker.

Jeg tror at mye av effekten av en slik kur skyldes at mange blir mer nøye med hva de inntar ellers også i tillegg til selve kuren, og flere drikker jo også mye mer vann enn de ellers gjør. Derfor blir det som sagt spennende å se hva du opplever! :)

Beate sa...

Det selges helt klart mye som ikke kan dokumenteres. Men så har vi også veldig mye bra. Kanskje noe som er for bra? :)
Selv anbefaler jeg alltid produkter jeg selv vet er gode, enten jeg har prøvd de selv eller lest forskning på det.

Når det gjelder sånne kurer pleier de fleste å forandre kosthold osv. Mens jeg har holdt meg til det vanlige som jeg alltid bruker.
Til nå har jeg merket at jeg er varm, tisser mye og allerede har fått renere hud :D

Anonym sa...

hva er konklusjonen på kuren? Vil det f.eks funke som et alternativ til å droppe vann noen dager før en innveiing?

Beate sa...

Jeg gikk opp 2 kg etter å ha tatt de tablettene en stund. Så jeg ville ikke anbefalt det for å miste vekt før innveiing. Nå skal det sies at jeg mista de 2 kg'ene raskt etterpå, og vel så det.