søndag 28. desember 2008

God jul :)

Vi har feiret jul i Svolvær. Det var koselig, men også kjempegodt å komme hjem igjen.
Hjemme ventet 5 små ørkenrottebabyer. De ble født på julaften, så det var jo en litt annerledes julegave :) De er helt nakne og har verken ører eller øyne. Ørene er begynt å komme litt fram, men øynene åpner de ikke før mellom dag 13 og 18.
Da har vi plutselig 9 ørkenrotter :P Vi må nok skille mammaen og pappaen. For det er mest sannsynlig et kull til på vei, og vi har jo ikke plass til å få 5 ørkenrotter en gang i mnd :)

Si i fra om noen har lyst å kjøpe!

Sånn ser de ut nå (dette er et bilde jeg fant på nette, vi har ikke fått tatt bilde av våre enda)









I dag blir det trening for første gang siden tirsdag. Det føles som jeg ikke har trent på flere år!!! Gleder meg til å komme i gang igjen.

Håper alle har hatt ei fin jul, og får ei like fin romjul =)

4 kommentarer:

Vivi sa...

Gratulerer så mye med småtasser. :) De er så søte når de kravler rundt, og utrolig viltre og spretne. Tipper Petra får nok å gjøre!

Gleder meg til bilder av krabatene.

Beate sa...

Takk takk :) De er kjempekoselige. Både Petra og Todd har mye å gjøre.

Etter hva jeg har lest er det mest sannsynligvis et kull til på vei. Jeg lurer på om du har noe lurt svar på når det er forsvarlig å skille Petra og Todd? Vi har ikke lyst å skille dem, men blir de i lag vil det jo bli alt for mange unger, og det kan vi rett og slett ikke ha :P

Vivi sa...

Todd? En ny krabat? :)

Sterilisering er jo evt et alternativ, selv om jeg synes det blir litt vel mye klipping og liming på så små dyr. Det koster også en del, men de kan iallefall fortsette å være sammen uten å overbefolke leiligheten deres.

Hos våre tok det en stund før kull nr 2 var på vei, så om dere er kjappe kan det være dere er heldige med akkurat det.

Pass på så dere ikke blåser bort der borte. Hold på tak og alt annet som er yngve-sone om dagen.

Godt nytt år

Beate sa...

Todd kom hit i November :) En mnd etterpå fikk vi 5 babyer. hehe.

Vi har tenkt på sterilisering, men vi synes også det blir litt mye for et så lite dyr. Det går jo så klart an å høre med dyrelegen.. Jeg har hørt om ørkenrotter som aldri blir helt det samme etterpå, og det hadde jo vært trist for Todd er den beste :)

Jeg tror kanskje vi prøver å skille dem. Todd er veldig glad i ungene, så tror det vil gå bra for han å bo i lamme guttene.

Her har vi ikke blåst bort enda, men det er like før.

God nyttår, Vivi! :)