søndag 8. mars 2009

Grønn te

Det er vel ingen som er i tvil om at dette er sunt?
Forskning viser at grønn te kan redusere hyppigheten av kardiovaskulære sykdommer.
Det kan ha positiv virkning på sykdommer som parkinsons og alzheimers.
Det kan beskytte på UV-stråling.
Det kan redusere sjansen for å få en del krefttyper.
Og sist men ikke minst, den øker forbrenningen.

(Fra treningsforum.no).



Selv synes jeg ikke vanlig grønn te er noe særlig godt. Den smaker alt for bittert, synes jeg.
Men nå selger vi masse gode tetyper på jobb (Sunkost), så jeg må jo så klart prøve ut det meste. Etter å ha lest om grønn te i går bestemte jeg meg for å kjøpe en. Jeg endte opp med grønn te med honning, sitron og ginseng. Den var supergod! Celestial har så mange gode tesorter. Hvit te, grønn te og ikke minst rød te. Rød te er egentlig det jeg liker best (Rooibos), men nå har jeg altså forvillet meg til grønn te. Neste skritt må bli hvit te. Jeg har smakt ren hvit te før, og den var kjedelig. Men kanskje hvit te med pæresmak er godt?

Ingen kommentarer: