fredag 26. juni 2009

Supermat

Dette er veldig utbredt blant annet i USA, mens vi i Norge henger etter som vi gjør med stort sett alt annet :) Men det ser ut til at vi begynner å plukke opp en ting her og der.

Hva er supermat?
I korte trekk er det viltvoksende, økologisk og ubehandlet mat. Hvor alle næringsstoffer, enzymer, vitaminer, mineraler osv er ivaretatt. Altså akkurat det motsatte av fastfood, kaker, kjeks, godteri osv.
Supermat skal gi kroppen overskudd, gjøre sånn at man er i balanse, gi en bedre hormonbalanse, styrke immunforsvaret osv.
Når vi koker/steker maten forsvinner enzymene. Men dette skal være intakt i alt av supermat.



Eksempler på supermat er kakao, bær, mørk sjokolade, nøtter osv.
Men man har også chlorella, spirulina, purley greens, gojibær, hemp-protein, himalayasalt, kokosolje, acai bær, bi-pollen, aloe vera, manuka honning osv.

Selv har jeg spirulina, gojibær, kokosolje og purley greens fra super nature.
Spirulina tar jeg tidlig på dagen og purley greens og kokosolje blander jeg i en smoothie litt ut på dagen. Gojibærene spier jeg når jeg har lyst på noe godt. Ca 1 neve om dagen.
Jeg har merket at jeg har fått utrolig god energi, og kroppen føles mer i balanse. Samtidig har jeg merket at jeg har en mer stabil mage, har ikke behov for noe søtt eller særlig med mellommåltid.



Produktene til super nature har jeg skrevet om før, og jeg er enda mer begeistret for dem nå. Jeg synes det er helt ok å betale litt ekstra for å få den kvaliteten man vil ha.

Spirulina, purley greens og kokosolje anbefales på det sterkeste :)

2 kommentarer:

Helene sa...

Ser spennende ut! Vet du hvor mye frakten på super nature kommer på?

Beate sa...

Tror ikke frakten er så ille. Men jeg har ikke bestilt derifra selv enda. Grunnet at vi selger dette der jeg jobber :)
Men om jeg får det rimeligere på nett så kjøper jeg der :)