tirsdag 16. februar 2010

Nye veier..

Eller tilbake på gamle veier?

RM i februar blir nok min siste konkurranse på ei stund, har jeg funnet ut.
Jeg har rett og slett ikke tid til å være med på NM sånn som ting ser ut nå :/ Straks er jeg ferdig med kostholdsveilederutdanningen, og da må jeg bestemme meg for hva jeg skal ta neste. Jeg har planer om å ta alle tre, men valgene står mellom: grunnmedisin, naturmedisinsk grunnutdanning og ernæringsfysiologi.

Det virker naturlig for meg å starte med grunnmedisin, for så å ta ernæringsfysiologi. Naturmedisinsk kan komme til slutt om jeg fortsatt har lyst ;)

Men trene skal jeg jo selvsagt gjøre fortsatt. Jeg skal trene masse mengde og så skal jeg trene masse kondisjon. Hjertet mitt har noe dobbeltslagting og det å forbedre kondisjonen pleier å hjelpe på. Sammen med å spise mindre karbohydrater og holde meg heelt unna kunnstige søtningsstoffer.
Det blir mye god gammel trening igjen. Sånn som jeg har savnet veldig.. Og som av en eller annen grunn forsvant helt.

Jeg skal trener mer variert også. Mye rykk, støt og overhead squat. Så skal jeg få sving på chins igjen. Savner det alt for mye.

Neste konkurranse blir kanskje etter sommeren? Men kanskje RM gir sånn mersmak at jeg allikevel lager meg tid til å komme meg på NM?
Haha. Jeg vet ikke. Jeg er vinglepetra så det holder, men jeg vet at det jeg ender opp med til slutt er det som er rett :)

Ja, åsså gleder jeg meg til å teste ut Sheiko etter hvert!


3 kommentarer:

Tone sa...

Rykk - støt - overhead squat <3 GULLØVELSENE!! Og glemte jeg chins? Chiiiiins!!

Håper tiden fremover blir morsom og inspirerende! Godt med litt variasjon også!

Pinglo sa...

Sheiko er BEST :D Hihi.

Hvor har du eventuelt tenkt å ta ernæringsfysiologi?

Beate sa...

Tone: Heelt enig. Elsker vektløfterøvelser :)

Variasjon er bra. Og nå trengs det at jeg trener en del mengde. Det er gøy det også :)

Pinglo: hehe. Jeg har ikke testet det ut før, men har vært nær. Jeg er veldig fornøyd med de Dietmarprogrammene jeg har kjørt. Men blir morsomt å teste ut litt annet.

Skal ta bachelor i ernæringsfysiologi på Atlantis Medisinske høgskole, så det blir over nett.
Jeg er egentlig ikke fan av offentlige rettningsliner, jeg utdannelsen blir nok interessant :)