tirsdag 2. februar 2010

Pers!

Det ble faktisk ny PB i knebøy på søndag :)
2 x 140kg! Jeg hadde jo ikke vært høyere enn 1 på 137,5 kg.
Så godt at ting endelig stemmer. Nå skal jeg også få sydd inn den nye knebøydrakten min, så håper det kanskje går litt lettere da. Den jeg har nå er passe utbrukt, så det er ikke så mye å hente der.

I morgen er det klart for benkpress med skjorte. Håper det går like bra som knebøyen. Benken uten skjorte går i alle fall super! Så da skal det vel være mulighet for å gjøre det bra med skjorte også.

10 kommentarer:

Hilde sa...

Steike, bra bøy! :)

Nydelig oppspenn på benken. Er det med skjorte? Jeg sklir alltid ned fra oppspennet, diskuterte det med Pinglo for en stund siden. Tror jeg vil ha nye benker på gymmet ;) Slitt kunstskinn er veldig glatt!

Beate sa...

Takk :)

Filmen er uten skjorte. Med skjorte føler jeg at oppspennet blir litt dårligere, men har hørt at det ser greit ut.

Benkene kan ha mye å si. Noen på gymmet jeg trener på er veldig glatte. Det funker ikke bra. Men da har jeg litt grip eller magnesium på så blir det bedre.
Og når man blir sterk nok bakside skuldre klarer man bedre å holde spennet gjennom hele settet :) øve øve øve!!

Tone sa...

Veldig bra bøy Beate! :) Hva tar du i benk uten skjorte?

Beate sa...

Takk, Tone :) Endelig er bøyen lett i beina ;)

Uten skjorte har jeg tatt 1 rep på 67,5. Det er noen måneder siden, men tok 65 x 2 for litt siden. Så ligger nok rundt der ett sted.

Tone sa...

Sterkt!

Skal du forresten på jentetreffet i NSF i april? :)

Beate sa...

Jentetreff har jeg hatt lyst å dra på i 2 år, så jeg håper å få være med i år.
Men har ikke sett noe om dette enda?
Står det om på styrkeloft.no?

heidi sa...

Nå må jeg spørre om noe. Jeg er ikke heeelt inn i dette styrkeløft-gamet, (faktisk veldig langt utenfor) og lurer derfor på hva dette drakt og skjorte er for noe?
Har det støttefunksjon?

( oioioi, nå følte jeg meg veldig høy i hatten du..hehe ;)

Beate sa...

Drakter og skjorter gjør sånn at man klarer å løfte en del kg mer.
De fleste henter vel mest på knebøyutstyr. Der har man drakt + knebind som man surrer rundt knærne.

Benkskjorte er det jeg har slitt mest med, og først nå i det siste henter jeg noe på den.

I markløft er det stort sett lite å hente for tradisjonelle løfter, mens jeg har hørt at de som løfter sumostil henter mer med utstyr :)

Tone sa...

http://forum.styrkeloft.no/index.php?topic=861.msg5774;topicseen#msg5774

Jeg vurderer å dra :)

Beate sa...

Jeg har store planer om å få dratt. Håper bare det ikke blir så langt sør dah :P