onsdag 19. august 2009

Omplassering

Dyrebeskyttelsen i hele Norge overfylles av dyr som trenger omplassering.
Selv skulle jeg gjerne tatt i mot både hunder og katter. Men dessverre er min samboer allergisk :(
Det hender jo at gnagere også trenger nye hjem, og egentlig har vi jo nok av dem (med 13 ørkenrotter - som dessverre ser ut til å bli 12 snart :(...), men det går jo an å være fosterhjem å hjelpe til med å finne et permanent og godt hjem til dem.
Jeg synes i alle fall det er en fin måte å hjelpe til på. Ellers er jeg medlem av dyrebeskyttelsen for å støtte arbeidet deres.

Om man skal ha et dyr synes jeg det fineste man kan gjøre er å ta til seg noen som virkelig trenger det! :)

5 kommentarer:

Nems sa...

Er så enig! Jeg kan ikke ha dyr pga pappas allergi heller. Men med en gang jeg flytter har jeg planer om å adoptere en liten voff eller en liten katt, eller begge deler.

Det er jo så mange søte små som trenger omsorg.

SV: Forstår godt at treninga stopper deg fra å være veggis jeg Beate :) Det er treninga som stopper meg fra å bli veganer også, er desverre ikke så lett å få proteinkabalen til å gå opp som veggis nei :/

Har lagt merke til at du er flink til å inkludere rå mat og superfoods ja. Har lyst til å teste både spirituliana og hvetegress selv. Alger/tang av ymse slag og gojibær har jeg i skapet, yummi :D

Har du prøvd Carob? Det er godt! Jeg har brukt det lenge nå. Og i London fant jeg raw carobsjokoladeflak, de var gode! Fant også råe kakaobønner og kakaonibs. De var ikke like gode :P Hehe, de er gode i bakst fant jeg ut, og evt i frokostblandinga. Men caroben var ordentlig gomlegod, hihi.

Ang de ikke økologiske dyra og soyaen, btw. De får jo også antibiotika i massevis! Det er jo heller ikke noe vi har lyst til å få i oss masse av!

Hilde sa...

Helt enig! Er spesielt bekymret for kattesituasjonen. Skulle ønske alle steriliserte huskattene sine, og når de fikk lyst på en kattunge, kunne de dra til dyrebeskyttelsen og redde en stakkars liten sjel der.

siljeMariela sa...

Ja, det er helt på tryne at folk ikke steriliserer/kastrerer katttene sine...katter er blitt bruk og kasyt pga dette, og et er helt grusomt!!

Vibece sa...

Vi har endelig fått godkjenning av borettslaget til å ha katt her vi, så etter ferien "bestilles" det en pus hos dyrebeskyttelsen : ) Gleder meg stort til det!

Sv: Ja, takk du....det proteinpulveret var ikke mye å hoppe i taket over nei..men men, det går da ned på et vis.

Beate sa...

Nems:
Nei det er vanskelig å få i seg nok proteiner om man er veganer. Jeg synes jo det er utrolig mye god mat da, men trenger min del av animalske proteiner :) Vet mange veganere som er utrolig tynn, og det kan jeg rett og slett ikke bli :D

Supermat er fantastisk.
Jeg bruker kakaonibs, spirulina, gojibær, chlorella, tart cherry, purley greens osv osv. Utrolig mye bra.

Caroben har jeg ikke testet. Den så morsom ut. Men vet ikke om jeg får tak i det her oppe :/ Må undersøkes.

Helt enig ang antibiotika til dyr. Bare synd økologisk kjøtt skal være så dyrt..

Hilde & Silje Mariela:
Ja, jeg hadde håpet at folk snart skjønner det ansvaret de har for kjæledyret sitt. Katter MÅ være kastrerte. Hvorfor folk ikke vil det kan jeg ikke skjønner. En mons som er kastrert lukter ikke når han tisser og han reker heller ikke.

Vibece: Fint å høre at det er folk som er fornuftige :)