søndag 2. august 2009

Chlorella og Tart Cherry


I morgen skal jeg spandere litt kosttilskudd på meg selv.
Har lenge hatt lyst å teste ut Tart Cherry (Kirsebærjus), og skal endelig gjøre det. Grunnen til at jeg ikke har prøvd er nemlig at den er superdyr. Jeg betaler 450 for den med rabatt på Sunkost.
Chlorella er ikke så veldig dyr, den koster rundt 250. Grunnen til at jeg ikke har prøvd den er rett og slett fordi jeg skulle bruke opp spirulina først. De går mye ut på det samme.
Jeg digger supermat, og synes det funker utmerket å blande det med vanlig norsk kosthold.

Grunnen til at jeg skal prøve Tart Cherry er mye pga melatonin innholdet i den. Har tendens å sover urolig, og hadde håpet på at dette kanskje kunne hjelpe. Magnesium hjelper til dels, men skal nå teste ut denne også.
Ellers kan det hjelpe å forkorte ned restitusjonstiden og den kan være betennelsesdempende.

Chlorella er en grønnalge som inneholder både vitaminer, mineraler, fettsyrer og aminosyrer. Den kan styrke immunforsvaret, gi bedre fordøyelse, senke høyt blodtrykk osv.
Spirulina har jeg i alle fall vært veldig fornøyd med, så nå blir det gøy å teste ut denne også :)

1 kommentar:

Green-EcoMom sa...

Har dere Tart Cherry i Sunkostbutikk? Jobber selv i sunkost, og vi har det ikke i sortiment. Du jobber i en stor butikk?

Hvordan likte du Chlorella? Jeg bruker både spirulina og chlorella sammen.