onsdag 26. august 2009

Økologisk frukt og grønnsaker


Det er ikke alltid like lett å få tak i økologisk frukt og grønt i butikkene.
Men her kan man bestille rett på døra:
http://www.okomat.no/
Genialt med abonement på frukt :)
Jeg tenkte å abonere på frukt og grønnsakspakke hver fjortende dag.

Enkelte butikker er blitt veldig flinke med økologsike matvarer. Men dessverre er ikke butikkene i Bodø så veldig oppdatert. Vi var i Lofoten i helga, og på Coop Mega hadde de flere hyller med bare økologiske varer, blant annet Yogi te. Måtte jo så klart kjøpe selv om jeg har alt for masse te ;)

5 kommentarer:

Hilde sa...

Det var en god idé! :)

Må spørre om noe som ikke har noe med dette å gjøre, men er nysgjerrig.. Du har sikkert skrevet om det før, men når er stevnet du skal delta på?

Hanne sa...

Slike abonnementer virker utrolig kjekke, i hvertfall om man har råd til det :)

Her i Drammen er det desverre ingen slik ordning, men heldigvis er det mye godt å få tak i på torget, og på bondens marked når det arrangeres :)

Beate sa...

Hilde: Neste konk er 19. september. Ikke så lenge igjen nå :D

Hanne: Ja, nå har jeg fått meg ny jobb så satser på at jeg har råd til dette :D

Jeg regner med økomat leverer til Drammen også. De leverer stort sett til hele Norge, men fra forskjellige gårder da :)

Hanne sa...

Etter det jeg kunne se var det kun fra Trondheim og opp. Fant ingenting slikt her..

Men men, har ikke råd nå uansett :P
Får heller gå på torget og handle litt luksus i blant!

Hilde sa...

19. september ja!! Det er ikke lenge til, nei!

Forresten, her i Berlin er det små boder på hvert eneste gatehjørne med økologisk frukt og grønnsaker, det er billig og det går så det suser. Denne tilgjengeligheten er som en drøm! Vet ikke om det er typisk for akkurat denne bydelen, det er litt "Grũnerløkka-aktig" akkurat her vi bor. Jeg ønsker meg hvertfall denne tilgjengeligheten på slike varer der vi bor. Og ikke så dyrt!!!