søndag 17. januar 2010

Knebøy

Endelig LIKER jeg knebøy virkelig godt!!
Teknikken er på rett vei, vektene er så lette som de bør være, hamstringsene mine er blitt mye mykere og det samme gjelder hofteleddsbøyerene! Endelig :D

92 kg i dag var lekende lett. Og det samme var 135 kg (med drakt den ja). Jeg får brukt de rette musklene, holdt ryggen rett, får enda bedre dybde enn tidligere og knærne vil ikke inn.
Knærne har jeg plagdes litt med siden jeg har vært alt for stiv i diverse muskler. Men tøying hjelper veldig fort. Jeg vet jo også at ettbeins øvelsene har hjulpet mye, så de fortsetter jeg også med.

I de siste dagene har jeg spist litt mer karbo. Energinivået er bra, men magen er ikke det. Jeg bruker såpass mye energi på trening og jobb om dagen, at ekstra karbo ikke har gjort noe skade sånn sett. Allikevel sier magen i fra om at jeg må holde meg laangt unna brød. Så da får jeg bare gjøre det.
Har spist litt havregrøt med masse egg i (pluss sukrin og kanel og cocosa, nam) og litt mer frukt enn til vanlig. Dette går ok for magen, selv om det ikke er helt optimalt. Gleder meg til å komme tilbake til normalt kosthold igjen.

Nå skal det leses i siste True Blood bok (selv om jeg eeeegentlig bør skrive oppgave..).

3 kommentarer:

Hilde sa...

Så deilig at knebøyen funker!! :D Kom du under parallell med 92 kg uten drakt?? Råsterkt!

Tone sa...

Spør samme som Hilde, uten drakt og 92 kg? OH YEAH!!

Du har forresten fått en liten utfordring på bloggen min :P

Beate sa...

Hilde: Ja, det er utrolig godt når ting funker som det skal. Er ikke så alt for ofte det ;)
92 kg uten drakt, ja. Bør egentlig være opp mot 110 kg i maks på bøyen.. Men har som sagt slitt litt med hoftene. Krysse fingrene for at det er over nå!! :)

Tone: Aha. Bilde kommer så snart jeg får somla meg til det :D hehe.