søndag 10. januar 2010

Litt mer om sunnhet

Jeg har bare lyst å få fram bedre hva jeg egentlig spiser i kostholdet mitt.
I forrige innlegg skrev jeg om hvor viktig det er å få i seg næring i den maten man spiser, derfor skal det vel ikke være noen tvil om at jeg velger mat som gir mest mulig energi og næring. Men kan komme med litt mer konkrete eksempler.

I hvert måltide har jeg grønnsaker. Nå er jeg ikke så opptatt av hva slags grønnsaker, bare noen jeg liker godt. Så det går mye i gulrøtter og kålrot, noe som er fy fy for mange som går på lavkarbokosthold. Men jeg liker det, så jeg spiser det ;)





Frokosten min kan feks være:
- Smothie laget av: Bringebær, bjørnebær, spinat, agurk, cocojuice, litt eplejuice, cocosolje, linfrøolje, walnøttolje, kamut, barley, hamp protein, fiber. - Egg (både plomme og hvite) - Bacon/skinke/pølse osv - Ost - Grønnsaker

Lunsj:
Den er som oftest på jobb, så da blir det
- Grillskiver eller - Kylling eller - Salat med skinke og masse egg pluss dressing

Middag:
- Fisk/kjøttedeig/karbonadedeig/kalkun/kylling
- Grønnsaker
- Fet saus

Dessert:
- Friske bær
- Kesam med sukrin
- Cocosolje

Kvelds:
Det er ikke alltid jeg spiser kvelds, for når man spiser mye fett holder man seg mett lenge. Men det kan være enten en smoothie, omelett, eggerøre osv.
Og en bit (ca 15 g) mørk sjokolade - 86 % kakao med rårørsukker.


Jeg tar også en del kosttilskudd: Omega 3, selen, C-vitamin, sink, D-vitamin og magnesium & kalsium. Det er de faste jeg tar. Så har jeg noen jeg tar etter forholdene :)

Husk! Vær nøye med å få i deg nok antioksidanter når du tar omega 3!!!

Ingen kommentarer: