fredag 11. september 2009

Bursdag og sånt

I mårra blir jeg gammel! Det vil si 26 år :P Syntes det var litt gøy å bli 25, for da er man enda ung.
Men så lenge som man føler seg ung er det jo ikke noe hindring :D

Konkurransen nærmere seg, og jeg gleder meg. Vekta har faktisk gått opp en del og det har resultert i bedre trøkk på trening. Jeg har faktisk lagt på meg en del muskler siden NM merker jeg. Fettprosenten har ikke gått opp i alle fall, og det er jeg fornøyd med. Men er mindre fornøyd med at magen ikke fungerer optimalt. Er lei av ballongmage nå :S Får prøve å fikse på det etter kalotten. Må nok kutte ut noe mat for å se om jeg reagerer på feks fruktsukker, melk osv.

Gleder meg til å feire bursdag på jobb i mårra :S Men sånn går det når jeg må ha fri neste helg. Får heller spise litt kake når jeg kommer hjem fra jobb :D

7 kommentarer:

Martine sa...

Gratulerer med dagen idag, Beate!
Kos deg masse:-)
Klem

Synnøve sa...

Gratulerer deg her å jeg!:P
- Grattis med da'n=)=)
Håper dagen blir super!:)

Nems sa...

Ååååh, gratulerer med gårsdagen! :)
Håper den ble kjempeflott og koselig <3 Og, 26, er IKKE i nærheten av gammel eller ikke-ung-noe-lenger ;)

Magen min har også kranglet i det siste. I går hadde jeg helt sinnsykt ballongmage, ikke gøy :(
Men ellers er jo formen kjempe, så skal ikke klage for mye, magen skal jeg finne ut av, nemmelig! Så da skal alt bare være finfint :)

SV: Ja ferdigposer er pyton! Toro har vært ca bannlyst her i huset i hvertfall 4 år :) Det eneste som det har gått i er posesupper fra Chile en gang iblant, blir litt nostalgisk da. Men de er det bare pappa som spiser nå, har jo masse melk i. Så jeg er helt posefri jeg :P

Nei, yay for god hjemmelagd mat! :D

Beate sa...

Takk så mye, søte dere :D
Hadde en fiin dag, selv om jeg var på jobb mesteparten av tiden.
Heldigvis liker jeg jobben min ;)

Nems: Toro er bannlyst her også. Mye tull i det som man helst ikke trenger å få i kroppen.
Men de skal ha for at de tar ut enkelte skadelige stoffer :)

Blæh. Dumme ballongmage. Jeg prøvde bitterstern i går for å sjekke om magen ble bedre. Det ble den faktisk. Ikke dumt kjøp :)

Hilde sa...

Gratulerer med gårsdagen! Haha, gammal du lissom! :P

Det med magegreier er kjipt, jeg har kuttet ned på litt av hvert, men egentlig tror jeg det er stressrelatert. Har du det sånn noen ganger? At du tror du har funnet ut av at du ikke tåler noe, men så reagerer du ikke lenger på det neste gang du får det i deg? Merker du at magen er reagerer mer i perioder uansett hva du spiser?

Nems sa...

Hmm, bitterstern, hva er det?
kansje jeg bør teste også :)

Hilde! Jeg tror du er inne på noe der. Jeg tror noe av magesmertene rett og slett kan være psykosomatiske ja! Men for min del tror jeg ikke det gjelder ballongmagen, jeg får smerter "under" ribbeina og smerter som kjennes ut som knivstikk i magen i perioder hvor jeg er veldig stressa jeg. Tok en stund før jeg skjønte det, men jeg tror at de smertene er fra stress og ikke maten.

Beate sa...

Hilde: Takk takk :D Haha. Neida, gammel er jeg ikke enda! Synes egentlig ikke det er så ille å bli eldre da.

Ang magen så tror jeg nok den reagerer på stress enkelte ganger. Hadde en periode med stress med tanke på hva slags jobb jeg skulle velge. Men jeg vet også jeg får ballongmage av kunstig søtningsmidler. Åsså hvetemel da.
Nå har jeg prøvd å begrense inntak av tyggis og sånt, og null hvetemel. Magen er bedre, men mangler litt før den er helt god.

Nems: Bitterstern er bitterdråper. Vi spiser gjerne lite bitter mat, dermed stimuleres ikke fordøyelsesenzymene i den grad de bør.
Den inneholder: vannrot, Karve, Kassiakanel, Fennikel, Galangarot, Gentianarot, Spiklavendel, Ryllik, Majorana, Løvetann, Ingefær, Pomeransskall, Kardemomme, Kryddernellik, Koriander, Zedoariarot.

Man blander noen dråper i vann og drikker før eller etter mat. Smaker pyton ;) Men funker bra.