tirsdag 22. september 2009

Jeg har helt sluttet med "vanlig" vaskemiddel, shampo, såpe, bomull osv.
Det er mye rart i det som vi helst ikke bør komme i kontakt med.
Da er jeg glad for at det finnes fine alternativer, som faktisk ikke er så dyre som mange tror.
Ok, så er de litt dyrere enn de "vanlige" greiene. Men jeg synes absolutt det er verdt det.

Shampo - Balsam

(kinsarvik.no)

Urtekram har mye bra. Selv bruker jeg nå brennesleshampoen deres. Den fungerer bra på mitt hår. De tester heller ikke å dyr, noe som er et stort pluss for meg.

Jason har mye bra de også. Jeg tror ikke de produktene er like rene som Urtekram sine. Men shampoen og balsamen deres inneholder i alle fall ikke parabener. Heller ikke de tester på dyr.

Såpe - bodylotion - kremer - sminkefjerner osv

Dr. Hauschka! Jeg digger produktene deres. De fører sminke også, men den har jeg ikke helt fått til enda.
De tester ikke på dyr og inneholder ikke parabener. Dr. Hauschka produktene er så naturlige at de kan spises. Selv om ikke jeg ville anbefalt det da ;)

Vaskemiddel - oppvaskmiddel osv

(ecover.com)

Ecover og Sonett fører gode produkter her. Selv har jeg Sonett vaskemaskinspulver og synes det fungerer utmerket. Ellers bruker jeg Ecover oppvaskmiddel, universalmiddel osv. Skal også kjøpe Sonett oppvasktabletter.
Sonett er ganske dyrt, 171 kg for 2,4 kg vaskepulver, men det tar jeg meg råd til.

Tannkrem

Kingfisher har tannkrem med naturlige ingridienser, med og uten fluor.
Selv bruker jeg den med fennikel og uten fluor. Smaker godt ;)

3 kommentarer:

evag sa...

sv: Hyggelig å høre at du likte bloggen min.. Slik ord varmer:) Ja, skal være enig med deg at jeg også savner en del økologiske varer, men ser at det blir bare fler og fler matvarer med tiden og det er jo positivt! Jeg handler for det meste på Coop Obs og litt på Ultra (spesialvarer som regel). Coop har en del rimeligere økologiske varer med sitt eget merke, pluss at Coop Lade her i Trondheim har et bra frukt og grønt utvalg (økologisk). Handler du forresten mye på nettet?

Flink du er til å støtte slike produkter da :) Viktig det! Veldig bra at du også nevner at det ikke koster skjorta faktisk og hvor man kan få tak i det.. Jeg handler også en del på kinsarvik.. Når det gjelder shampoo og balsam bruker jeg for tiden Coop sitt økologiske merke, samme gjelder med håndsåpe, vaskemiddel, oppvaskmiddel osv!

Beate sa...

Det er ikke bare bare å få tak i økologisk her oppe i nord. Men som du sier blir det bare mer :)

Coop handler jeg også en del på. Selv om jeg savner mange varer som jeg vet Coop fører. Men jeg får mase litt på butikkene sånn at de kanskje tar inn mer av det.

Jeg handler litt på nett, men siden jeg jobber i helsekostbutikk får jeg bestilt inn det meste der. Det som ikke blir særlig dyrere bestiller jeg til butikken.
Enkelte ting kjøper jeg i Sverige når jeg er der, eller så handler jeg på kinsarvik.
Heldigvis for internett som faktisk gjør det mulig å få tak i alt man skal ha ;)

silje Mariela- BodyWork sa...

Liker fokuset ditt!