mandag 7. september 2009

Treningsklær

Dyre treningsklær kjøper jeg så og si aldri. En gang kjøpte jeg en nike shorts og ei og annen dyr t-skjorte. Men som oftest holder jeg meg til treningsklær som jeg finner på Cubus eller H&M.
Joggebukse for 149. De buksene jeg kjøper til 499 blir like fort slitt, så da kjøper jeg heller litt billigere og blir faktisk like fornøyd.

Jeg vet mange sier man bør kjøpe dyrere klær som er bedre kvalitet og holder lengre. Det er jeg egentlig enig i. Men da tenker jeg heller sko, vinterjakker osv med mer kvalitet. Det er ikke så dumt.
Trenignsklær slites så fort ut uansett (i alle fall hos meg), så da kan det være det samme.

Nå er det bare litt over ei uke igjen til konkurranse. Formen var veldig ok sist trening. Hoppet over en treningsdag i forrige uke da hoftene var veldig vonde. Det ser ut som det var fornuftig, for nå er smertene helt borte. Håper det holde seg sånn.

Jeg har gått opp en del i vekt, men dette kommer ikke av mer fett eller muskelmasse.. Jeg reagerer på ett eller annet jeg spiser, så magen min fungerer ikke bra for tiden. Har kuttet ut brød og mel helt nå, for å se om det muligens blir bedre. Bare bittelitt mel gjør magen min helt ødelagt..

Dagsformen på 62 kg:

4 kommentarer:

Hanne sa...

Sterke armer 8)

Jeg er til en viss grad enig i det du skriver om treningsklær. Fronten/lårene på buksene mine slites veldig fort pga markløft, så der holder jeg meg til gamle bukser som allerede er slitte, men ellers synes jeg de "litt dyrere" (dvs tekniske) klærne er sååå mye bedre. De billigere jeg har hatt er som regel mye bomull og polyester som bare blir tungt og klamt, tørker sent og raskt får vond lukt i seg. De gamle bomullstskjortene og -singletene forsvinner nå litt etter litt fra skapet. :)

Bra at det hjalp med en liten pause!

Beate sa...

Jeg pleier å kjøpe tynne treningsklær. Hadde et par tjukke bulabukser og de var døden å ha på seg på trening. Så jeg fant ut at buksene til cubus og H&M var tynnere og bedre å bruke på trenig :D

Jeg pleier å kjøpe "dyre" treningsklær på salg. Jeg er en sucker for MXDC. De er skikkelig gode og ikke særlig tjukke i stoffet. Så i sommer hamstret jeg av de ;)

Hanne sa...

Salg er supert :D

MXDC har jeg ikke fått prøvd enda, men ser jo at "alle" skryter av dem.

Beate sa...

MXDC anbefales :)
Jeg har i alle fall aldri vært misfornøyd med noen av deres klær.