fredag 4. desember 2009

Gojibær og flexing

(helsekostshop.no)

Jeg har jo skrevet om gojibær en del ganger før. Men nå vil jeg anbefale det igjen :D
Gojibær er en av de mest næringsrike fruktene. I Kina går det for å være en av de beste urtemedisinene.h
De inneholder mye protein til å være bær, og veldig mye C-vitamin. Så det er med andre ord en sterk antioksidant.
I Himalaya regnes de som kilden til et langt og lykkelig liv.
Jeg bruker de først og fremst for antioksidantene sin del. Åsså er det jo ikke noe minus at de smaker godt.
Ellers vil de kunne være bra for fordøyelsen, siden de er bittre. Og i kostholdet vårt er det dessverre lite bitterstoffer.
Bitterstoffer trenger man får å skille ut fordøyelsesenzymer. Med alt det søte vi har i vårt kosthold i dag er det ikke rart at såpass mange sliter med forstoppelse.
Og det vanlige rådet leger gir er: Spis mer fiber. Selv om det ikke alltid er det som skal til. For mye fiber kan faktisk virke motsatt vei: Altså gi forstoppelse.

Men nok om det.
Jeg tok litt bilder her om dagen, men må advare mot cræppy kvalitet. Allikevel er det gøy å se forskjell på flex kontra ikke flex.


Egentlig ikke store forskjellen, annet enn at midjen er litt smalere på flexebildet.
Ellers ser jeg ryggen er litt skjeiv, takket være markløft :O Høhø.

5 kommentarer:

heidi sa...

for en "midje/rygg-ratio" du har.
*misunnelig*

Vet du forresten om denne super-nature-grunderen har tenkt å si noen fornuftige ord på østlandet østlandet med det samme han er i Norge ?

Beate sa...

Ryggen har alltid reagert bra på trening, og det passer ganske godt sammen med ei smal midje ;)

Joda, han skal nok si noen fornuftige ord på østlandet også.

Her er reiseplanene hans:

http://www.kursagenten.no/kurs/132/David-Sandoval-foreleser-igjen-Tema-kommer-senere-35076.aspx

Anbefaler virkelig alle som kan å dra for å høre på han. Raw food er utrolig spennende tema :)

Unknown sa...

For en ryggbredde!!Gi meg litt vær så snill!Hehe...Veldig flott!!!!:)

Silje Mariela-BodyWork sa...

Der det står Stian skal det egentlig være meg- Silje Mariela-

Skjedde noe feil her.

Beate sa...

Hehe. Takk :)
Som sagt så reagerer ryggen min bra på trening. Kan ha en sammenheng med at jeg virkelig liker å trene rygg??