tirsdag 20. januar 2009

I dag har jeg hatt min mest interessante forelesning. Vi har Espen Arntzen i faget personlig trener. Han er råflink. Jeg ble bare sittende å høre på ham i 7 timer! Det jeg likte best er at han er oppdatert på nyere forskning. Han kommer med kilder på det han snakker om, og han sier ikke at dette og dette er rett - Men man tror det er rett.
Utrolig motiverende forelesning. Det er flott å treffe på folk som han, som virkelig brenner for trening.
For de som ikke vet hvem han er så er det vel han som starta opp afpt.no

Jeg hadde ei bra trening også i dag. Middels knebøy, lett smalbenk og litt tyngre markløft fra kloss. Gøy når man føler styrken er på plass :)

Middagen etter trening ble

Karbonadedeig - Ris - Purre - Gulrøtter - Chili - Hvitløk - Tomatpure - ketchup - salat - mais

Nå er det på tide å komme seg i dusjen, før det blir ananas og frustrerte fruer :)

4 kommentarer:

Kjartan sa...

Høres veldig bra ut han foreleseren. Det er noe av det de legger mest fokus på i psykologiforelesningene våre, samt i lærebøkene, nemlig å tenke kritisk. I vitenskapen trening og kosthold finnes det jo ikke noe som er helt rett eller helt galt. Men det er det jo mange som tror.

Beate sa...

Det er jo helt sant at det gjerne ikke er noe rett og galt. Men man kan finne fram til det en selv mener er rett - og gjerne påstå det til andre! :D

Kjartan sa...

Jeg har begynt å helle mot å anbefale det jeg mener er galt til andre. All min anbefaling mot å trene med løse vekter og spise sunt slår jo bare tilbake på meg selv! dette gjennom at rack/benk/stenger er opptatte på gymmet når jeg skal trene, og at min elskede mager kesam er utsolgt på butikken!!

Så jeg tror jeg skal bli forkjemper for apparater og elendig kosthold :-)

Beate sa...

Haha. Lurt! :D