onsdag 15. juli 2009

Dårlig bulk

Planen min var jo å komme meg litt opp i vekt, for å til slutt kunne utfylle vektklassen min bedre.
Da jeg starta bulken veide jeg 60,8 ca.
I går veide jeg 59,9 før frokost. Her går det altså nedover :P Skjønner jo det er for lite mat, men matlysten er ikke helt på topp på varme sommerdager.
Og når dagene går i ett med trening og jobb blir det lite tid til skikkelig mat.
Fra i morgen har jeg fri i ei uke, og da skal jeg nok få tid til å spise nok :D

Ellers drømmer jeg om ferie! I år blir det fint lite av det.
Siden både jeg og samboer er ferdig på skolen i år har vi valgt å jobbe hele sommeren for å få spart opp litt penger, og prøve å finne heltidsjobb. Samboeren min har, så nå gjenstår det bare for meg å finne noe.

Lite bilde fra Roma i fjor. Har lyst å dra tilbake :)

4 kommentarer:

Vivi sa...

Hva med å lage opp en del lekre salater med oljedressing avocado oster av noe slag (feta hvor mesteparten er geitemelk, eller simpelten herlig mozarella) cherrytomater, pasta og sånt. Kald mat er ofte lettere å få i seg enn varm. Pleier selv å ha en salatbolle stående i kjøleskapet til enhver tid. Blir et ork å lage salaten hver dag for min del. Våte grønnsaker gjør salaten vassen, men kutt de opp og ha i en bolle vedsidenav slik at du kan hive oppi når du skal ha salat.

Ellers er jeg svak for kombinasjonen salat, røkelaks, avocado med en hjemmelaget sitron- og hvitløksdressing overk, samt et dryss med dill. god sommermat som ikke akkurat er kalorifattig. ;)

Andre sommerforslag er laks og eggerøre med gressløk. avkjølt helst. Eller eggepai, ofte kalt quiche lorrane(usikker på stavingen). denne paien kan gjerne fryses, og ønsker du å forsunne den kan du velge lettere ost i, samt litt mer grønt. (cottage cheese gjør det bare vassent så styr unna.)

håper noen av tipsene funker. eller så får du hive deg på is-vogna. hehe. Har blitt mange is på meg i sommer!

Beate sa...

Takk for masse gode tips :)
Det skal absolutt følges. Men jeg må bare finne matlagingsmotivasjoenen min. Den pleier ikke å være så lenge borte som den har vært nå :/

Is, ja! Skulle mer enn gjerne spist masse is. Men jeg er redd for at det kommer for mye fett på kroppen da :/ :D

Vivi sa...

spørs hvor mye is du spiser.. hehe. men kan jo bli mangelsykdommer av sånt. :|

Forøvrig er jeg veldig glad i cottage cheese med tomat og "kjøtt og grillkrydder i", eller helst hjemmelaget salsa. Salsaen lager jeg av 2-3tomater jeg kutter i små terninger, 1/4finhakket løk, 1 ts basilikum, en ts sitronsaft, litt buljong og et par fedd hvitløk. Anbefales forøvrig ikke som jobb-mat, da hvitløkeneimen kan bli ganske kraftig. hehe.

Får håpe du får matlagingen på gli igjen, for du har mange gode oppskrifter når du slenger ut!

Beate sa...

Salsaen hørtes god ut. Har lyst å teste det ut.
I dag har jeg planer om å lage guacemole. Det er supergodt da :D
Masse hvitløk. Nam.
Jeg lukter sånn hvitløk nå uansett så det er bare å pøse på med mer ;D