onsdag 8. juli 2009

House of Night

Jeg liker vampyrbøker og filmer.
Twilight er for tiden på 1. plass. Likte veldig godt sånn som serien er bygd opp, samtidig som jeg liker måten forfatteren skriver på. Synes hun får fram ting veldig bra.

Syntes Twilightfilmen var helt grei. Var ikke helt fornøyd med måten Edward ble framstilt på. Da tenker jeg ikke utseende, men måten han oppfører seg på. Håper det forbedrer seg til neste film :)



Når jeg nå snakker om film, må jeg jo nevne Harry Potter som snart kommer på kino. Jeg er skikkelig Harry Potter nerd. Elsker bøkene. Filmene er sånn passe. Kanskje den siste faktisk blir ok?

Nå har jeg altså begynt på en ny serie; House of Night. Jeg er snart ferdig med første bok, og må si at det ga mersmak. Trodde ikke jeg skulle like den så godt, men det gjorde jeg altså.


Må kjøpe neste bok i morgen. Hater å gå tom for bøker :P

6 kommentarer:

M sa...

Gleder meg til den nye potter filmen er å se på lerrete:-)

Nems sa...

åh jeg elsker også vampyr filmer og serier. Men har forsatt ikke begitt meg inn i twilight universet, kansje jeg burde :D

Beate sa...

Martine: Fint at vi er flere nerd :D

Nems: Ja, det anbefaler jeg virkelig. Tror man bør lese de på engelsk da. Jeg synes i alle fall slike bøker alltid er best på engelsk.

Mari sa...

Harry-fan her også! Og ikke minst Twilight! Er på siste boken nå og jeg gruer meg til jeg er ferdig, noe jeg sikkert er før helga er omme... Jeg så filmen først, trodde ikke jeg skulle like den, men som jeg ble frelst! Så den to ganger etterpå, men etter å ha lest boka ble plutselig ikke filmen så bra lenger - rart det der:p

Nems sa...

Leser alltid bøker som ikke er norske på engelsk jeg. Synes mye fort blir borte i oversettelsen.
Så det skal jeg gjøre! :D

Beate sa...

Mari: Jeg leste bøkene før filmen. Derfor er jeg veldig kritisk til den :) Men sånn blir det jo alltid.
Bøker er nesten alltid bedre enn filmene (synes jeg). Tror det kommer av at man ser for seg tingene i bøkene på en helt annen måte enn de som lager filmen =)

Nems: Det er jeg helt enig med deg i. Noen bøker er helt grusom etter de er oversatt. Ikke alle oversettere som er like flinke.