onsdag 29. juli 2009

Omega 3 tyggetabletter

I dag var jeg på apoteket å kjøpte omega 3 tyggetabletter. Må si jeg ble skuffa. På Sunkost selger vi Efalex tyggetbletter og de smaker faktisk veldig godt. Ingen oljesmak i det hele tatt.
Det var det heller ikke på denne jeg kjøpe i dag. Men derimot var den en grusom bærsmak (alt for søtt) og oljen inni var tykkflytende.
De er ganske konsentrerte, noe som er bra. Så jeg trenger kun å ta 3 stk for å få dagsbehovet. Men er allikevel skuffet.
Neste gang kjøper jeg Efalex ;)

Disse var det jeg kjøpte. For voksne.


Kanskje jeg heller skulle kjøpt for barn? Hehe. Nei, fra nå av holder jeg meg til min flytende Eskimo 3, som faktisk har kommet best ut i test på TV2 noen ganger.

4 kommentarer:

Nems sa...

Tar sport omega 3 fra XXL jeg, to om dagen, smaker ikke en dritt. Helt kurrant, de var billigere enn de jeg tok før det, så er fornøyd :)

Lilla blomkål rawkxz! ;D

Beate sa...

Jeg er ganske nøye med hva slags omega 3 tilskudd jeg tar. Men har funnet ut at bortsett fra eskimo 3 så er triomar på apoteket ganske så bra.
Men nå skulle jeg liksom prøve noe nytt. Man bør jo skjønne at det aldri blir så bra som man tror :P

Hanne sa...

Kjekt med tilbakemelding på slikt!

Det er jo greit at det finnes alternativer, men selv ser jeg ikke poenget med å kjøpe tyggekapsler med mindre man har problemer med å svelge, plages med "transmak"/rap eller om det er til barn da selvfølgelig.

Så lenge man får i seg de store kapslene, evt flytende, er jo det det beste :D Foretrekker i hvertfall kapselene selv (tar triomar ledd, som du vet) Synes også at kapsler er greiere siden man da ikke trenger bekymre seg for at oljen skal harskne like fort, men de blir jo brukt uansett :D

Billig omega3 høres så fint ut, men da ringer varselbjellene fort hos meg. Selvfølgelig kan også billig være bra, men når det kommer til kosttilskudd er jeg noe skeptisk...

Beate sa...

Jeg er fan av flytende. Eskimo 3 smaker bra, og har en grei pris (åsså får jeg jo rabatt :P).
Men tenkte å teste ut tyggekapsler, siden Efalex sine er såpass gode, men også såpass dyre.
Vanlige kapsler er grei om man har en som er konsentrert. Hadde en gang en type hvor man måtte ta 10 stk for å få i seg nok omega 3 :S Gadd ikke det altså :P